SVÉDMASSZÁZS

 

 

A svédmasszázs egy kifejezetten testet átgyúró, izmokat jól megmozgató, erőteljesebben végzett . A 19. sz. masszázs végén egy svéd vívómester, Henrik Ling fejlesztette ki és határozta meg a svédmasszázs fogásrendszerét.

A svédmasszázs egy igen kedvelt masszázsfajta hazánkban, de Európa szerte is. Rendkívül hatásosan alkalmazható az izomzat rengenerálódásában, melyet a svédmasszázs teljesen kipihentté tesz, oldva az izom minden merevségét, görcsös pontjait, csomóit, így az izomerő megnövekszik.

A svédmasszázs során az alábbi lépéssorokat alkalmazzuk:

— simítás
— dörzsölés
— gyúrás
— vibráció
— ütögetés

Amikor valaki először látogat el hozzánk, célzott kérdések segítségével egy kis állapotfelmérést végzünk a masszázskezdete előtt. Ennek célja az esetleges testi tünetek, fájdalmak, görcsök okának kiderítése, és egy kezelési terv meghatározása. Az első masszázs során kiderül, milyen rendszerességgel érdemes a svédmasszázst ahhoz igény be venni, hogy a látható és érezhető változások megtörténjenek.

 

Hogy fájhat e a svéd masszázs?

A fájdalom masszázs közben függ az állapot súlyától, a fájdalom elhelyezkedésétől, az adott személy fájdalomtűrő képességétől. Alapvetően a fájdalom elenyésző, csupán a gócok környéke lehet érzékenyebb. Semmi esetre sem igaz, hogy a jó masszázs fájdalommal jár. Az azonban előfordulhat, hogy érezhető fájdalom, viszont a masszázs után eluralkodik a jóleső megkönnyebbülés érzése.

 

A svéd masszázs hatáskifejtése

Egy szóval kifejezve: felszabadító. De nézzük a részleteket:

— a svédmasszázs röviddel elkezdése után felmelegíti a testet. A helyi vérbőség fellazítja a kötőszövetet és az izomzatot, így a változás még könnyebben generálható.

— az izomzat és a kötőszövet keringése felélénkül, könnyebben jut a szervezet és az izomrendszer oxigéndús vérhez. Az oxigén mindig lazít és oldja a merevséget, így ez most sokkal könnyebben megtörténik.

— A svédmasszázs oldja a letapadásokat az izomzatban. A mindennapokban érezhető, amikor a hátizom mintegy fojtogatja a gerincoszlopot, erősen rátapad, görcsben tartja. Jelentkezik sokaknál az ún. banyapúp jelensége, a nyakcsigolyák körüli izomzat feltornyosulása. Ez mind azt mutatja, hogy izmaink összeugrottak és nem engednek ebből a görcsből. Itt már segítségre van szükség.

— a svédmasszázs hatására az emésztőenzimek termelődése élénkül, a bél-perisztaltika fokozódik, a szervezet emésztése serkentődik

— a szövetközti pangó folyadékok, melyek sokszor ödémás, vizesedésre hajlamos végtagokat okoznak, a svédmasszázs hatására a kiválasztó-rendszerbe kerülnek, ahol vizelet formájában eltávoznak

— a masszázs látványosan nyugtatja az idegrendszert, a szorongást, a félelmeket, a munkahelyi stressz következményeit

— a masszázs fokozza a vérkeringést, így a sokakat fogságban tartó fejfájást és migrénes fájdalmakat megszünteti

— a bőrt ért mechanikai hatások következtében sokkal rugalmasabbá válik, láthatóan megfiatalodik

 

Kiknek ajánljuk a svédmasszázst?

–akik stresszes életvitelt folytatnak, alig van idejük saját magukra
–akik aktív sportolók és a sportolás következtében testük fáradt, izmaik feszültek és kemények
–azoknak, akik testmozgás hiányában szeretnék izmaikat átmozogtatni, megdolgoztatni a svédmasszázs által
–akik testében sok a merevség, elég egy mozdulat és görcsbe rándul a test
— akik nem akarnak mást, csak kiugrani a mókuskerékből pár órára és megpihentetni lelküket